Oyunlar

ve sonunda ilk yazım...

   Evet ilk yazımı yazmaya karar verdim. Çünkü sinirlendim. Bir sürü blog sayfası okuyorum. Sıra bloglar ile ilgili bloglara geldiğinde bir ukalalık, bin ukalalık. Herkeste bir hava cıva, özellikle kendini bilirkişi zanneden gerzeklerde. Yok önüne gelen blog açıyomuş, yok şöyle olmalıymış, yok kişisel blogsa böyle olmalıymış, yok bu işler o kadar kolay değilmiş ve daha bir sürü aptalca bıdı bıdı. Canı isteyen paşa gönlünün istediği gibi, istediği şeyi, istediği şekilde yapar. Keyfimin kahyası mısın ulan denyo? Sana mı sorucam nasıl yapacağımı? Canı isteyen yazı yazar, canı isteyen resim koyar, canı isteye küfür eder, canı isteyen imla kuralı falan tanımaz, canı isteyen kopyala yapıştır yapar, canı isteyen özgün olur, canı isteyen hiç yazı yazmaz. BU KADAR BASİT, BU KADAR KOLAY. Sende istediğini yazabilirsin tabi gerizekalı blogger. Sanki kendileri çok bir halt yapıyo. Bu gedikli blogerların bloglarına bakarsanız %99,9 'u boş bıdı bıdı. Okumaya değer hiç bir bok yok. Sırf kelime kalabalığı, zaman kaybı. Bokunun resmini çekip koysalar hiç olmaza bir bok olur. Bakın keyfinize arkadaşlar. Ben böyle yaptım oldu deyin geçin bu hıyarları. 

   Şu çok popüler bloggerlara gelirsek. Milyonlarca blog sayfası var sizin bunlar gibi olmanız reel olarak çok da mümkün değil. Bunlar çevresi bol ortam popisi insanlar. Siz boşuna kasmayın, onlar kadar asla olamayacaksınız. Blog yapacaksanız kendinize ve eş, dost, çevrenize yapın. Kafanıza göre takılın işte. Hele öyle yok ben reklam alıcam, yok bir sürü para kazanıcam falan diye yapıyosanız unutun o işleri. Harcayacağınız zaman tamamen kocaman bir BELEŞ olacak. 

   Şöyle bir düşünün adsense reklamlarından gelen para kuruş hesabı, ne kazanacaksınız? Bu zamanda adblock kullanmayan kaç kişi kaldı? Kaç kişi ziyaret edecek? Kaç kişi hiç başka işi yokta reklama tıklayacak ve sen 0 nokta 4 kuruş para kazanacaksın? Ya geçin bu işleri, biraz mantıklı düşünün yahu. Blog sayfalarını blogerlar dışında gezen zaten pek yok. Bende reklam şeysini açtım, bir banner bile yapıp koydum ama sor bakalım niye yaptım? Nereden, ne, nasıl oluyomuş. Adsense, Console, Analytics, Banner yapmak vs öğrenmek için.

   Bu gedikliler bir sürü konu başlığıyla boş bişiler geveleyip kendilerini googleda üst sıralara çıkartmayı başarıyolar hepsi o. İşe yarar tek yönleri var html, eklenti paylaşımları falan. Bu çok bilmiş bıdıbıdıcıların dışında da bulabilirsiniz zaten, her yerde dolu kod var. 

   HTML çok da dert değil arkadaşlar, yaptıkça öğrenirsiniz. İşe eklenti kodlarınızın içeriğini değiştirerek başlayın mesela. Rengini değiştirin, fontunu değiştirin, renk seçeneği olmayan bir eklentide olan bir eklentiye bakarak nerede nasıl yapmış ona göre bakıp, kopyalayıp yapın. Deneyin, deneme yanılma iyidir. Böyle böyle nereden, ne oluyo zamanla kavrarsınız. Ufak ufak farklı eklentilerin farklı özelliklerini bir araya getirip kendinize göre yeni eklenti oluşturmaya başlarsınız. Sonra HTML düzenleye girip şablonunuzun içeriğini, boyutlarını falan keyfinize göre düzenleyecek duruma gelirsiniz. Acayip zaman harcatan bir şey, oyun yerine bunlarla oynayın mesela zevkli oluyo. 

  Yahu mevzu nereden nereye gelmiş. Ben gönlümce çemkirmek için yazıyodum sonra sanki youtube'da Maradona'nın attığı golü izlerken popo sallayan kız videosuna gelmiş gibi oldum bir anda. Neyse yeter çok yazmışım okunur mu bu ya? Kapat sayfayı, kapat manyak mısın?